bedziemymielidziecko.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

LifestyleParenting

Co można jeść w ciąży?

Co można jeść w ciąży?

Ciąża to niewątpliwie wyjątkowy stan dla wielu Pań. Przyszłe mamy dbają o siebie szczególnie w tym okresie, ponieważ wierzą, że w ten sposób zapewnią swojemu nienarodzonemu dziecku bezpieczne środowisko do rozwoju. Ciąża to też czas wielu zakazów i nakazów. Dotyczą one także kwestii kulinarnych. Co więc powinna jeść przyszła mama? Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, co powinnaś jeść w błogosławionym stanie!

Woda – źródło życia

Pewnie większość będzie zaskoczona tym punktem u samej góry artykułu, jednak jest to coś, o czym nagminnie zapominamy, a my przypominamy! Woda ma olbrzymi wpływ na nasz organizm i dobre samopoczucie. Kobiety w ciąży powinny w szczególności zwracać uwagę na prawidłowe nawodnienie. Minimalna ilość wody do spożycia przez ciężarną to dwa litry. Jest to też idealne rozwiązanie na popularne w ciąży obrzęki nóg. Bardzo często złe samopoczucie wiąże się właśnie z niedoborem wody. Warto o niej pamiętać szczególnie w trakcie upałów.

Warzywa i owoce w ciąży

Bezapelacyjnie jest to zdrowe źródło minerałów i witamin potrzebnych przyszłej mamie. Tu nie ma ograniczeń i możecie ich jeść naprawdę dużo. Wiele badań mówi nawet o kilogramie dziennie! Pamiętajcie jedynie, aby zadbać o zróżnicowanie. Oznacza to, że nie powinniśmy jeść co dzień dokładnie tego samego, ponieważ w ten sposób nie zapewnimy organizmowi potrzebnych składników odżywczych. Z racji tego, że ciąża trwa aż 9 miesięcy, dobrze spożywać sezonowe owoce i warzywa. Wtedy mamy pewność, że jemy w 100% naturę!

Co można jeść w ciąży? Rola węglowodanów i cukrów prostych

Węglowodany obok warzyw i owoców, które również je posiadają, mają niezwykłą moc. Warto zadbać także o wartościowe produkty, które są potrzebne do prawidłowego rozwoju płodu. Przygotowując posiłki, należy używać ziemniaków, kaszy czy ryżu.

Cukry proste – ta pozycja może dziwić szczególnie przyszłe mamusie, które od lat dbają o eliminację cukru z diety. Mamy dla Was jednak ważną informację! Glukoza jest składnikiem niezbędnym dla dziecka, które rośnie pod Waszym sercem. Oczywiście absolutnie nie mówimy tu o spożywaniu słodyczy w nieograniczonych ilościach, ale warto czasami osłodzić sobie dzień drobną przekąską. Cukry proste znajdziesz również w nabiale. Bardzo ważne są jogurty i kefiry, które dostarczają ważnych bakterii probiotycznych.

Co z mięsem w trakcie ciąży?

Ta pozycja na pewno nie zadowoli przyszłych mam, które są wegetariankami i wegankami. Jak się okazuje mięso w ciąży, jest niezmiernie ważne i potrzebne do prawidłowego rozwoju Twojego dziecka. Mamy, które go nie spożywają, mogą jednak starać się nadrobić potrzebną ilość żelaza, spożywając środki w tabletkach lub proszku z apteki, a także inne produkty bogate w ten składnik. Jeśli zdecydujemy się spożywać mięso, najlepszym wyborem będzie białe mięsiwo a w szczególności chudy drób. Pamiętajmy, aby pod żadnym pozorem nie spożywać na przykład tatara. Jedzenie surowego mięsa w ciąży może mieć fatalne skutki dla płodu.

Zbawienne działanie imbiru w ciąży

Imbir – temu składnikowi postanowiliśmy poświęcić osobny podpunkt. Dlaczego? Jak się okazuje roślina ta, może być dla Ciebie zbawienna zwłaszcza na początku ciąży. Dzięki niej możesz złagodzić towarzyszące Ci na co dzień mdłości. Kobiety w ciąży często decydują się pić napary i herbatki imbirowe. My również je polecamy!

Przyszła mamo wiemy, że dbasz o prawidłowy rozwój Twojego malucha w trakcie ciąży. Mamy nadzieję, że weźmiesz również pod uwagę nasze wskazówki dotyczące żywienia w tym wymagającym okresie. To z pewnością pomoże Ci zwrócić uwagę na świadome posiłki, które uchronią Twoje dziecko przed wieloma chorobami życia płodowego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.