bedziemymielidziecko.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

LifestyleOdżywianie

Zdrowe nawyki żywieniowe

Zdrowe nawyki żywieniowe

We współczesnym świecie żyjemy w ciągłym biegu. Przez to też nie przykładamy większej uwagi do tego, co ląduje w naszym brzuchu. Placówki z fast foodami biją rekordy popularności. Nic dziwnego. Możemy w nich zjeść szybko, ale już niekoniecznie zdrowo. Jak się okazuje, takie postępowanie bardzo często prowadzi do wielu chorób cywilizacyjnych. Czy warto więc narażać swoje życie i zdrowie? Absolutnie nie! W naszym artykule podpowiemy Ci, jak łatwo zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe!

Twoja przyjaciółka woda

Na co dzień bardzo dużo osób zapomina o prawidłowym nawodnieniu. To podstawowy błąd. Ile więc wody potrzebujemy? Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb organizmu. Dużo więcej wody potrzebuje osoba bardzo aktywna fizycznie a mniej dziecko. Przyjmuje się, że standardowo powinniśmy pić 2 litry płynów dziennie. Dla ludzi nieprzyzwyczajonych do neutralnego smaku wody może być to ciężkie zadanie. Można jednak pomyśleć jak więc zdrowo uzupełniać płyny. Dobrym sposobem jest dodawanie do wody świeżych owoców, które nadadzą jej smaku. Bardzo często ludzie używają do tego cytrusów oraz mięty. Taki miks sprawi, że napój będzie smaczniejszy i będzie się miało ochotę na więcej. Jeśli nadal nie możesz przekonać się do wody, możesz spróbować spożywać napary, herbatki ziołowe lub świeżo wyciskane soki. Te napoje dostarczą Ci również wiele witamin i składników mineralnych!

Śniadanie to obowiązkowy punkt dnia!

Bardzo często ludzie wychodzą z domu bez śniadania lub jedzą w biegu. Tak naprawdę działając w ten sposób, mocno sobie szkodzisz. Zdecydowanie spada Twoja wydolność zarówno umysłowa, jak i fizyczna. Gorzej się też czujemy. Spróbuj wygospodarować rano czas, który przeznaczysz na ten posiłek, a zobaczysz, jak szybko poczujesz różnicę! Śniadanie powinno być obfite i różnorodne. Zadbaj o to, by na Twoim talerzu znalazły się produkty zbożowe, nabiał i warzywa lub owoce.

Zdrowe nawyki żywieniowe, czyli regularność

Jest to bardzo ważny punkt. Bardzo często ludzie myślą, że jak jedzą duże objętościowo posiłki, lecz tylko dwa razy dziennie to pozytywnie wpłynie na ich sylwetkę. Jest to bardzo duży mit! Jeść należy często, a porcje nie powinny być zbyt duże. Dlaczego? Przejadanie się może obciążać Twój żołądek. Mniejsze i częstsze posiłki zapewnią mu prawidłowe działanie i sytość.

Proporcje na talerzu, czyli Twój zdrowy nawyk żywieniowy

To nie żart! Proporcje na talerzu odgrywają kluczową rolę. Jak więc powinien wyglądać Twój idealny zdrowy talerz? Dobre proporcje to:

  • ¼ talerza powinny stanowić węglowodany, umieszczamy tu między innymi ziemniaki, makarony, ryże, kasze czy chleb
  • ¼ talerza powinno stanowić białko, które najczęściej możemy pozyskać z mięsa, ryb, jajek, strączków i szeroko pojętego nabiału
  • ½ talerza więc tak naprawdę najwięcej to miejsce przeznaczone na owoce i warzywa w tym warto pamiętać o tym by były one różnorodne tak, aby dostarczyć organizmowi różnych witamin i minerałów

Czy tak właśnie wygląda Twój talerz z posiłkiem? Nie? Staraj się do tego dążyć, a Twój organizm Ci za to podziękuje. 

Zdrowe nawyki żywieniowe bardzo często wprowadzamy przy okazji stosowania różnych diet, gdy zależy nam na zgrabnej sylwetce. My uważamy, że takie działanie powinien podjąć jednak każdy choćby ze względu na swoje zdrowie. A Ty jakie masz swoje zdrowe nawyki żywieniowe? 

AP21

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.